onsdag 29 januari 2014

Onsdagen den 29 januari

I går hände det väl inte så jättemycket. Joo förresten det hände nåt som jag absolut inte hade velat vara med om och det kan bli ett stort problem om det vill sig riktigt illa.
Nåja gårdagen var inte enbart eländig, det hände en bra sak också. Och varför nu detta hemlighetsmakeri?

Ganska enkelt, inget av detta lämpar sig att skriva på en publik blogg, så därför kommer inlägget på den nya lösenords-skyddade bloggen i morgon.
Har ni inte fått lösenordet ännu, så är det bara att höra av sig till nicklas5210@hotmail.com

Dagen blev en typisk hatta hit och hatta dit dag. Först på Sös och helt plötsligt behövdes Leffe i Uppsala. Efter uppsalajobbet var det så dags för ett utvecklings-samtal med chefen. Ja i mitt fall handlar det förstås mest om avveckling. Lite kul är det ändå att han börjar oroa sig  för min pensionering.

I maj skall det i alla fall bli stor gala- och fest-föreställning när Leffe firar 40års jubileum.. Tänk er vilken lycka! Leffe kommer att få ett diplom från självaste huvudkontoret i München!

Diplom eller inte, i dag fortsätter harvandet på Sös och det blir en spännande dag. Ingen tror att det är fel på delen jag kommit fram till att är orsaken till två veckors felsökningen. Jag tvivlar lite själv också och saken blir inte bättre av att det tar en hel dag att byta det krestkortet. Så snälla, har ni inte hållit tummarna förut, så gör det gärna nu!



Usch, som sagt, det var en riktig skit-dag i går och det är hög tid att koppla över i hjärnkontoret till filen med de fina minnena.

Nåja i Karlssons minnesfil finns kanske bättre minnen, men å andra sidan...........måste man besöka en tandläkare, så är det inte fel att göra det i Spanien

Här är i alla fall ett av de bästa minnen från vår vintersemester 2014. På väg hem från La Mata marknaden.

Joodå, Leffe tyckte också det var kul. Ja, inte själva marknaden kanske, men vätskekontrollerna utefter strandpromenaden var en höjdare.

Se'n var det förstås Benjamin fikusen.

Trots att vi nästan följde beskärning-råden i Amas blogg, blev resultatet inte alls i presidentjävlakärringens tycke.
Ok, sista etappen i "Greenkiller-Anders" beskärningstips i hann vi aldrig med .........eller snarare, vi tappade lusten och bestämde att den får växa upp igen och bli ännu större och yvigare.

Har ni skrivit mail, men itne fått lösenordet, då har jag i så fall missat. Skicka en påminnelse, så får ni lösenordet och en ursäkt.

                                                    Gomorron

5 kommentarer:

  1. Hola! Spännande, spännande! Du kan verkligen bygga upp dramaturgin. En nagelbitare tills i morgon. :) Tandläkaren? Var hos min igår på kontroll och lyckades reta upp honom för första gången på typ 20 år. ;) Han tyckte att mina tänder såg ovanligt fina ut och nästan ingen tandsten (som jag brukar ha). Avslöjade då att jag det senaste halvåret har borstat med fluorfri tandkräm - som att svära i kyrkan! Det kunde "absolut inte bero på det" och "om du börjar äta socker och stärkelse igen måste du börja med fluor annars kommer du att få hål". Kommer iaf att fortsätta mitt experiment. Vi får väl se om det straffar sig. ;) Tillhör ju fluorgenerationen och har gnuggat in ämnet flera ggr om dagen sedan barnsben. Har börjar fundera på hur bra det kan vara egentligen - är ju ett nervgift som i överdosering lagras i skelettet och orsakar benskörhet, sömnstörningar och allergier. Bara att googla fluor och gift. Många länder har hårdare restriktioner än vi och varnar t.ex. för att barn under 7 ska ha fluorfritt. Ramlösa har numera tvingats skriva en varning på sin etikett då de har höga halter i sitt vatten - EU-direktiv. ;)
    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Använder du kanske Euthymol som jag rekommenderade dig en gång? Finns på Iceland i Torrevieja.
      rocio

      Radera
    2. Nä - kör "Thursday Plantation Tea tree toothpaste" som är både god och effektiv. Många av de fluorfritt smakar ju lite "speciellt". ;)

      Radera
  2. Grenkiller-Anders hälsar: Oooo... Det är på tok för mycket grönt kvar på fikusen!!!

    ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Leffe!
    Du kan konsten att göra mig nyfiken. Du gör rätt i att lämna Fikusen som den är om du ändå tänker byta boende. Presidenten kan ju såga resten själv.
    Kram/A-K
    PS Hoppas jag kan skriva via "paddan" framöver DS

    SvaraRadera